Indywidualne webshopy dla korporacji – NTT, PURMO, State Street
Dlaczego
Wielooddziałowe, globalne korporacje, takie jak NTT, PURMO czy State Street, potrzebują narzędzi do zarządzania firmowym merchem i materiałami promocyjnymi w sposób efektywny, spójny z wartościami i celami biznesowymi, a także z optymalizacją kosztów. Naszym celem było stworzenie zindywidualizowanych platform (webshopów), które spełniałyby potrzeby klientów w zakresie dostępności produktów, automatyzacji procesu zamawiania, zarządzania budżetami oraz dbania o zgodność z ekologicznymi i ESG założeniami firmy. Webshopy te pomagają optymalizować czas pracy m.in. działów marketingu, HR, EB i administracji, pozwalając na automatyczne zamawianie, kontrolę stanów magazynowych oraz rozliczenia zamówień.
Jak
Kreacja i doradztwo
Każdy webshop został zaprojektowany indywidualnie pod potrzeby klienta, zaczynając od doradztwa w zakresie oferty produktowej, aż po stworzenie spersonalizowanych rozwiązań, które odpowiadały na konkretne cele biznesowe firmy. Nie działamy na zasadzie gotowych katalogów – każdy sklep jest unikalny, dopasowany do specyficznych wymagań klienta, uwzględniając takie elementy jak budżet, cele związane z ekologią (np. produkty eko) oraz efektywność kosztową. Nasze podejście obejmowało również pełną zgodność z zasadami użycia znaku i brandu klienta, co zapewnia spójność wizualną we wszystkich działaniach. Dobór produktów nie jest przypadkowy – budujemy ich pełne kategorie wg. działów, rocznego kalendarza świąt i wydarzeń, programów czy pochodzenia produktów (eko, 100% made in Poland itd.).
Unikalne kolekcje i optymalizacja procesu
Projektowaliśmy unikalne kolekcje produktów, upominków oraz materiałów biurowych, które były spójne z tożsamością marki i odpowiadały na potrzeby firmy. Kluczowym elementem było także podzielenie oferty na dwie sekcje – dostępne od ręki produkty oraz inspiracje, co pozwoliło na uniknięcie ryzyka związanego z nadmiernym budżetowaniem. Dzięki zastosowaniu indywidualnych webshopów, firmy mogły zminimalizować liczbę maili, które wcześniej były niezbędne do koordynacji zamówień na różne akcje, takie jak onboarding, eventy czy spotkania z klientami.
Ponadto do każdego z webshopu mamy opracowaną unikalną aplikację umożliwiającą automatyczną akceptację zamówień w ramach struktur firmy przez wskazane osoby (budget holderzy, dział marketingu, dział zakupów, zarząd, itd.). Proces jest w pełni zdigitalizowany.
Automatyzacja zamówień i logistyka
Webshopy zapewniają pełną automatyzację procesu zamawiania – od dostępnych budżetów, przez zarządzanie magazynem, aż po procesy logistyczne. Każdy klient zyskuje dostęp do naszych magazynów zlokalizowanych w centrum Warszawy, co zapewniło błyskawiczną realizację zamówień – w ciągu 2 godzin w Warszawie i 24 godzin w całej Polsce. Zajmujemy się także zarządzaniem stanami magazynowymi, konfekcją oraz raportowaniem, co odciąża zespoły po stronie klienta.
Wdrożenie i pełna obsługa
Po wdrożeniu webshopów zajmujemy się pełną obsługą – od produkcji produktów promocyjnych, przez ich magazynowanie, aż po logistykę i raportowanie. Dla klientów, takich jak Deloitte czy Purmo Group, przejęliśmy istniejące magazyny z produktami, zapewniając inwentaryzację oraz zcentralizowane zarządzanie całością. Dzięki tym działaniom, klienci zyskali pełną kontrolę nad zamówieniami, spójność brandingu oraz uproszczenie wszystkich procesów logistycznych i administracyjnych.
Ponadto dzięki dedykowanej aplikacji umożliwiamy działom administracji czy marketingu zarządzanie ich magazynem podręcznym, tj. produktami pobranymi z naszego magazynu, przechowywanymi na terenie biura klienta i wydawanymi poszczególnym pracownikom. Stany magazynowe wszystkich produktów są w pełni kontrolowalne i zarządzane z każdej wybranej lokalizacji, zarówno przez nas jak i przez klienta. System raportowania, inwentaryzacji jest również zautomatyzowany i odbywa się cyklicznie, w terminach uzgodnionych z klientem.
Co
Dzięki wdrożeniu indywidualnych webshopów dla korporacji takich jak NTT, PURMO i State Street, zautomatyzowaliśmy procesy zamawiania, zarządzania budżetami oraz logistyki. Zoptymalizowaliśmy koszty operacyjne firm, odciążając działy marketingu, HR, IT i EB. Webshopy pozwoliły na efektywniejsze zarządzanie firmowym merchem, a także umożliwiły szybki dostęp do produktów w każdym oddziale na terenie Europy, co znacząco przyczyniło się do oszczędności czasu i pracy.
Klienci zyskali także pełne wsparcie w zakresie magazynowania, logistyki i zarządzania zamówieniami, co pozwoliło na centralizację wszystkich operacji w jednym miejscu, zapewniając jednocześnie spójność i wysoką jakość oferowanych produktów.