Kompleksowy plan działań Employer Branding dla ING HUBS

Doradztwo Kreacja i projektowanie Logistyka i realizacja zamówień Produkcja
W odpowiedzi na potrzebę wzmocnienia działań Employer Brandingowych, ING HUBS powierzyło nam projekt, którego celem było zaangażowanie pracowników oraz przyciągnięcie najlepszych talentów IT. Skoncentrowaliśmy się na stworzeniu spójnych i atrakcyjnych materiałów promocyjnych wspierających rekrutację.

Dlaczego

01

ING to jedna z największych i najbardziej rozpoznawalnych instytucji finansowych na świecie, od lat wyznaczająca standardy w sektorze bankowym. Działająca w Polsce w rmach Grupy ING spółka ING HUBS to hub informatyczny, w którym są projektowane i produkowane wszelkie rozwiązania IT, aplikacje bankowe, web bankowe dla wszystkich spółek z Grupy. ING HUBS to największa jednostka tego typu w Europie, skupiająca przede wszystkim specjalistów z branży IT.

 

Kluczowym celem naszego projektu było wsparcie działań Employer Brandingowych, które miały na celu budowanie zaangażowania pracowników oraz wyróżnienie ING HUBS jako pracodawcy na polskim rynku pracy. Naszym zadaniem było dobranie nośników marki, które nie tylko wzmocniłyby wizerunek ING HUBS, ale także wspierałyby działania rekrutacyjne, pomagając pozyskać oraz utrzymać najlepsze talenty z obszaru IT, o które na polskim rynku zabiegają największe międzynarodowe korporacje. Dążenie do optymalizacji kosztów oraz podniesienia jakości rozwiązań było równie istotnym elementem realizacji tego projektu, co w efekcie przełożyło się na zwiększenie naszego zaangażowania w projekcie i realizacji zadań również na poziomie Centrali Grupy w Amsterdamie.

Jak

02

Strategiczne zaangażowanie

Rozpoczynając współpracę z zespołem ING HUBS, przeanalizowaliśmy rynek oraz branżę, aby lepiej zrozumieć potrzeby pracowników i oczekiwania potencjalnych kandydatów oraz dotychczasową strategię i programy z obszaru EB. Na tej podstawie stworzyliśmy szczegółową roadmapę działań, obejmującą wszystkie dostępne kategorie produktów promocyjnych, związanych tematycznie lub funkcjonalnie z branżą IT, które mogłyby zostać wykorzystane na różnych etapach aktywności z kalendarza działań EB. Roadmapa ta uwzględniała kluczowe wydarzenia w roku, takie jak onboarding, akcje rekrutacyjne oraz wydarzenia wewnętrzne i zewnętrzne, gdzie nośniki marki pracodawcy mogły być skutecznie wykorzystane.

 

Ponadto wspólnie z osobami reprezentującymi klienta stworzyliśmy ramowy budżet z uwzględnieniem trendów rynkowych i rozwiązań funkcjonujących w branży. Dokument ten był podstawą do rozmów z zarządem o nowej strategii dla merchu i nośników marki a także benefitów dla pracowników spółki.

Dobór produktów

Na bazie naszej analizy zaprojektowaliśmy przykładowe produkty i zestawy, które wspierały strategię EB ING i wpisywały się w kalendarz aktywności na kolejne miesiące. Były one dopasowane do potrzeb odbiorców i każdorazowo odzwierciedlały wartości oraz kulturę firmy. Produkty te nie tylko miały estetycznie spójny design, ale także były użyteczne i atrakcyjne, wzmacniając wizerunek marki ING jako nowoczesnego, profesjonalnego pracodawcy.

Budżetowanie i produkcja

Opracowaliśmy roczny budżet działań, który pozwolił na optymalizację kosztów przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości produktów, cykliczności działań i różnorodności. Następnie przeszliśmy do produkcji wybranych rozwiązań, dbając o to, aby proces magazynowania, konfekcji i wysyłki odbywał się zgodnie z harmonogramem i najwyższymi standardami jakości. Mieliśmy świadomość, że sposób w jaki działamy i nasze podejście do realizacji tego projektu, będzie miało fundamentalny wpływ na sposób postrzegania pracodawcy przez potencjalnych kandydatów do pracy i pracowników.

03