NTT – Rebranding: koncepcja, realizacja i optymalizacja w 12 krajach w Europie
Dlaczego
Firma NTT DATA, globalny lider w branży technologicznej, w 2023 roku podjęła decyzję o rebrandingu, by odświeżyć tożsamość wizualną i nośniki marki . Naszym zadaniem było stworzenie kompleksowej koncepcji produktów promocyjnych, materiałów biurowych i nośników marki w duchu nowej identyfikacji NTT DATA. Projekt obejmował doradztwo, kreację i realizację w 12 krajach w Europie. Celem było zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań, które nie tylko będą spójne z odświeżonym, nowoczesnym wizerunkiem marki, ale także będą efektywne kosztowo i procesowo.
Jak
Kreacja i doradztwo
Na początek opracowaliśmy pełną koncepcję produktów, które miały odzwierciedlać wartości i cele biznesowe NTT DATA jako lidera w branży technologicznej. Nasze doradztwo obejmowało m.in. dobór odpowiednich produktów, od materiałów biurowych, przez produkty promocyjne, po upominki biznesowe. Wszystkie elementy były zaprojektowane z myślą o nowym logo oraz spójności z wartościami marki, a dodatkowym założeniem było uwzględnienie rozwiązań ekologicznych. Ważnym aspektem produktów produkcyjnych była też ich unikalność, kreatywność i użyteczność. W ten sposób powstał swego rodzaju katalog kreatywny pokazujący, jak nowa marka może znaleźć przełożenie na nośniki. W efekcie, po konsultacjach z globalną Centralą firmy oraz europejskimi oddziałami, klient wybrał 8 nośników do produkcji, które najbardziej wpisywały się w strategię komunikacji nowego brandu.
Optymalizacja procesów i kosztów
Opracowaliśmy strategię, która pozwoliła zcentralizować cały proces – od produkcji, przez zamówienia, po logistykę – w jednym miejscu, co przyniosło znaczną oszczędność czasu i kosztów. Zamiast realizować zamówienia osobno w każdym z 12 krajów, skoordynowaliśmy je tak, aby produkcja była bardziej optymalna kosztowa, a całość bardziej efektywna i kontrolowalna. Zleciliśmy produkcję u wyselekcjonowanych dostawców, którzy zawsze sprawdzają się u nas przy projektach wymagających zgrania i spójności produkcji przy dużych wolumenach, co pozwoliło zapewnić najwyższą jakość przy najkorzystniejszych cenach. Dzięki tej skali działania, każdy oddział mógł korzystać z produktów promocyjnych o tej samej jakości i wyglądzie, co zapewniło spójność wizerunkową w całym regionie.
Logistyka i konfekcja
Zajęliśmy się konfekcją i logistyką zamówień, obejmującą dostawę kilkudziesięciu tysięcy produktów do oddziałów w 12 krajach Europy. Cały proces musiał być skoordynowany tak, aby pakiety trafiły na czas do każdego kraju. Nasze magazyny i precyzyjne zarządzanie logistyką pozwoliły na realizację zamówień w tym samym czasie, co zagwarantowało, że rebranding przebiegł bez zakłóceń. Bliskie położenie hubów spedycyjnych i kurierskich a także sprawdzona już wielokrotnie współpraca z naszymi opiekunami po stronie firm kurierskich umożliwiły nam zapewnienie terminowości całych dostaw.
Digitalizacja procesu – korporacyjny webshop
Po jednorazowej akcji związanej z rebrandingiem, wspólnie z NTT stworzyliśmy korporacyjny internal webshop, w którym wszystkie oddziały mogą zamawiać produkty promocyjne i korzystać z inspiracji produktowych, zaakceptowanych pod kątem spójności z brandem oraz cen. Webshop daje możliwość dalszego korzystania z naszych usług w sytuacji, gdy oddziały potrzebują dodatkowych produktów, co zapewnia długofalową spójność wizualną i logistyczną. Ponadto, jak każdy z naszych webshopów, które dostarczamy klientom, umożliwia w pełni dostosowanie się do procesów w firmie: od upoważnionych dostępów do aplikacji, poprzez proces zamawiania, akceptacji wielopoziomowej w firmie, oznaczania budżetu, PO, MKP czy rozliczania. I jest w 100% spójny z brandingiem klienta, bo każdy z nich szyjemy praktycznie na miarę i potrzeby klienta.
Co
Rezultatem naszej pracy było stworzenie pełnej koncepcji i realizacja zamówień na kilkadziesiąt tysięcy produktów, które zostały rozesłane do 12 krajów w Europie. Dzięki optymalizacji kosztów i czasu, NTT zaoszczędziło znaczne zasoby, a proces centralizacji pozwolił na jednolitą i spójną komunikację marki w całym regionie. Co więcej, nasz korporacyjny webshop umożliwił dalsze uproszczenie procesu zamawiania, a klient zyskał narzędzie do łatwego zarządzania przyszłymi zamówieniami. I nadal z chęcią z niego korzysta. A my dbamy o to, by rozszerzać nasz katalog dla NTT o jak najlepsze produkty i zestawy.
Projekt ten udowodnił, że centralizacja produkcji i logistyki to nie tylko oszczędność czasu i kosztów, ale również gwarancja spójności marki na poziomie międzynarodowym, co w przypadku rebrandingu ma ogromne znaczenie.